Investigațiile în Teoria Designului Metasistemic al Învățării apreciate la EUROINVENT2017 cu 2 medalii de aur și 1 medalie de argint

2017-06-06
 
Elena Railean, doctor în pedagogie, autor a 5 monografii și prim-editor a 2 volume internaționale, publicate la Springer Nature, LUMEN și IGI Global  a obținut 2 medalii de aur și o medalie de argint la Salonul de Carte din cadrul EUROINVENT 2017, care s-a desfășurat la Iași, Romania în perioada 25-27 mai 2017.
 
Diploma de excelență și medalia de aur au fost acordate pentru monografia: “User interface design of digital textbooks: How screens affect learning”(Springer Nature 2017). Monografia reprezintă sinteza interdependențelor complexe dintre designul interfeței utilizatorului a ecranelor digitale și procesul de învățare. Este analizat impactul revoluției digitale asupra învățării, fazele utilizării și elaborării manualelor digitale, trăsăturile specifice ale sistemului educațional & mediul de învățare, caracteristicile psihopedagogice ale studenților sin secolul XXI, topologia designului interfeței utilizatorului, trăsăturile distinctive ale manualelor digitale în raport cu evoluția paradigmelor. Un capitol aparte descrie formele inovative de organizare a învățării cu utilizarea manualelor digitale.     
 
Diploma de excelență și medalia de aur au fost acordate pentru monografia: “Psychological and pedagogical considerations in digital textbook use and development”(IGI Global 2015). Monografia abordează tematica acoperirii balansate a soluțiilor tehnologice și educaționale care contribuie la designului manualului digital, astfel încât în urma procesului de învățare să se obțină finalități educaționale garantate. Cu accentul pe mecanismele inovative de evaluare și pe teoria învățării, monografia constituie o referință importantă pentru reflexii asupra teoriei și tehnologiei învățării.      
 
Diploma de excelență și medalia de argint au fost acordate pentru 2 volume „Handbook of Research on Applied Learning Theory and Design” (IGI Global 2016), apariția cărora a fost coordonată de dna doctor Elena Railean cu susținerea Profesorul Atilla Elci (Universitatea din Aksaray, Turcia), Gabriela Walker (Universitatea din Dakota de Sud, SUA) și Liz Jakson (Universitatea din Hong Kong). Prefața importatei apariției a fost semnată de Profesorul Emerit în Științele Educației de la Universitatea din București Ioan Neacșu și Badrul Khan de la McWeadon Education (USA).
 
Din Republica Moldova au colaborat Profesorul, Doctorul Habilitat în Pedagogie Gheoghe Rudic cu lucrarea „ Education from Enlightenment to the Globalization”, Doctorul în Pedagogie Elena Railean, autoarea lucrării „Innovation and Creativity in Applied Learning Theory and Design: A Frontier Reseaech in Pedagogy”; Profesorul, Doctorul Habilitat în Pedagogie Vlad Păslaru, autorul capitolului „The Theory of Artistic-Aestetic Education versus Didactics of Arts” și dna doctor Marina Morari de la Universitatea din Bălți cu  „Artistic Education Areas: Methodological Integration”.  
 
În aceste cele două volume sunt prezentate tendințele și perspectivele globale de dezvoltare a educației și mediului de învățare în condițiile globalizării informaționale. Concepută ca un compendiu mondial al tendințelor, strategiilor, metodologiilor, tehnologiilor și modelelor actuale în Teoria și Designul Învățării, această publicație este importantă pentru cercetarea teoretică și aplicativă în Științele Educației. La realizarea celor două volume au participat 92 Savanți cu renume care au semnat cele 41 de capitole actuale și importante pentru comprehensiunea conceptelor de educație sustenabilă, pedagogie digitală, educația prin artă, constructivism, tehnologii instrucționale, sisteme adaptive și inteligente, formarea profesorilor, tehnologiile educaționale de auto-organizare, flexibilitatea social-cognitivă, accesul deschis și altele.