Explicații privind situaţia creată în domeniul managementului ştiinţei în legătură cu amânarea reformei în domeniul cercetării şi inovării

2017-05-03

Actualmente în managementul ştiinţei s-a creat o situaţie dificilă, determinată de amânarea reformelor în domeniul cercetării şi inovării, ce constă în expirarea termenilor de validitate a Asambleei AȘM şi Consiliului Suprem pentru Ştiinţă şi Dezvoltare Tehnologică. Menţionăm totuşi că, în aceste circumstanţe, activitatea operativă a Academiei este asigurată de preşedintele AŞM, ales de Asamblee, Adunarea Generală a membrilor titulari şi corespondenţi ai AŞM, precum şi de conducerea secţiilor şi instituţiilor ştiinţifice.

În ceea ce priveşte analiza şi evaluarea rezultatelor activităţii ştiinţifice, manageriale şi financiare a AŞM în aceste condiţii, în linii generale s-a efectuat în conformitate cu prevederile legale: dări de seamă s-au petrecut în laboratoare, centre, la consiliile ştiinţifice cu participarea colaboratorilor, în cadrul facultăţilor şi senatelor universitare, precum şi la Secţiile de Ştiinţe ale AŞM cu participarea academicienilor, membrilor corespondenţi şi doctorilor habilitaţi. Este pregătită darea de seamă generală pentru anul 2016 care va fi dată publicităţii în timpul apropiat. 

Remarcăm, că organele decizionale noi ale Academiei de Științe vor fi create după aprobarea modificărilor la Codul cu privire la ştiinţă şi inovare de către Guvern şi Parlament.

În acelaşi timp, colectivele ştiinţifice din ţară urmează să-şi desfăşoare activitatea în conformitate cu obiectivele instituţionale.

Academician Ion Tighineanu, Președinte interimar al Academiei de Științe
Academician Teodor Furdui, Președintele Sfatului academicienilor
Academician Mihai Cimpoi, Președintele Consiliului de etică